Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Színház Budapest

kulturális blog

Örkény István: Tóték

2022. június 08. 09:47 - RottenBiller

2022. június 10-én Örkény István: Tóték című darabja lesz látható a Komáromi Jókai Színházban

isten_hozta_ornagy_ur_filmkocka.jpg

Kép: Készítette: MAFILM Stúdió 1 - https://www.youtube.com/watch?v=fLZM_p4skJA, filmkocka, https://hu.wikipedia.org/w/index.php?curid=1095435

 

2022. június 10-én Örkény István: Tóték című darabja lesz látható a Komáromi Jókai Színházban. Az előadást Béres Attila rendezte. 1967-ben a Thália Színházban mutatták be Örkény István: Tóték című tragikomédiáját, ami azóta a legnépszerűbb magyar drámák egyike. Az egész világon hatalmas sikerrel járszották. Párizs, Washington, Belin, Moszkva és Japánban is bemutatták. Fábry Zoltán kiváló filmet készített belőle Isten hozta őrnagy úr címmel.

A fiúkért rettegő Tóték házába költözik a frontról egészségügyi szabadságra visszavezényelt őrnagy. A család vállalja a megaláztatásokat a protekció reményében. Az Őrnagyot és Tótot egy teljes világ választja el egymástól. Más a társadalmi helyzetük, a neveltetésük, a lelki alkatuk és a családi állapotuk is. Az Őrnagy hisztérikus, patológikus rettegése parancsoló terrorban nyilvánul meg.

 

 

 

 

Tóték pedig alkalmazkodnak, engedelmeskednek. Az Őrnagy csak abban az esetben szerezhet érvényt saját akaratának, hogy ha van aki aláveti magát annak, amit képvisel. Minél esztelenebb a parancs, annál alázatosabbnak kell lennie annak, aki teljesíti. Jelenetről jelenetre követhető, hogyan torzulnak el az elvárások, hogyan válnak a követelések egyre értelmetlenebbé.

 

Premier bérletes nézőit június 10-én 19 órai kezdettel, Jókai bérletes nézőit június 18-án 19 órai kezdettel, Lehár bérletes nézőit június 12-én 15 órai kezdettel, Madách bérletes nézőit június 17-én 19 órai kezdettel, Csokonai bérletes nézőit június 24-én 19 órai kezdettel, Mikszáth bérletes nézőit június 19-én 17 órai kezdettel várja a színház.

Az előadás szereplői: Oszlik Péter, Gáspárik Attila, Molnár Xénia, Hostomsky Fanna, Jászai Mari-díjas Fabó Tibor, Matusek Attila, Olasz István, Holocsy Krisztina.

Az előadás díszlettervezője Horesnyi Balázs, jelmeztervezője Papp Janó, rendező asszisztense Balaskó Edit.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szinhaz-budapest.blog.hu/api/trackback/id/tr3117851161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása